Ett tag sedan sist …

Published juli 17, 2013 by missnyponros

Vad händer ?

Ja inte mycket, min lillgrabb växer o växer, hela 9 månader är han nu ,eller ja .. 9 plus då …😉
Min 3 åring lever upp till Astrid Lindgrens figurerna😉 .. På gott o ont ..

En vanlig kvällsläggning kan ske så här :

Jag lägger dottern, läser bok och låter henne äta upp sin nattflaska ( ja hon äter välling ännu! ) o borstar tänderna ..
Säger godnatt och går ut ..
Fröken tycker inte alltid att detta passar utan ska då tvunget hitte på litta hyss !!!!

* Kommer ut som spöke med filt över huvudet!
* Kommer ut och håller för öronen för att VI inte ska höra henne , och för att HON inte ska höra oss säga : GÅ O LÄGG DIG IGEN!
* Sticker ut sin ”ninis” ( sällskapskanin i sängen A.K.A Snuttis ) för att se om kusten är klar!
* Pussattacker ( kommer ut o ska ge oss en massa kärleksförklaringar genom att attackera oss med pussar!
* Vill ha fler sagor , det vill säga kanske 5-10 sagor till…
* Väntar tills vi är ute ur hennes synvinkel o smiter in i mitt sovrum o lägger sig där, ibland i vår säng o ibland med lillebrorsan i hans säng !
* Smiter in hos storebror o ska sova hos honom ..
* Ska kissa ( säger dock bajsa ) si o så där 10.000 ggr …

Men en riktigt bra dag så somnar hon sittandes när jag läser godnattsaga för henne …

Idag blir de nog så att hon kommer studsa .. upp o ned .. för hon är på det roliga humöret ..

Lillebror gillar inte ALLTID syrrans påhitt, inte storebror heller tror jag ..
Men en som brukar le extra är storasyster ….. när lillasyster springer in på hennes rum o tar speldosan .. ( hon älskar syrrans speldosa )

Det blir lättare på många vis ju äldre de blir .. Men vissa saker önskar man de kunde låta bli …😉

Jag har fyra ..!!!!!!! Totalt underbara barn …

———————————SLUT———————————–

Vänskap!

Jag har några ytterst få vänner jag kan lita på, ytterst få vänner över huvudtaget .. Man har många fb-vänner dock..
En gång i tiden var jag så social o hade mycket liv omkring mig .. o sån är jag egentligen än idag .. men man blir lite bekväm med åren, o så hjälper det inte att jag har lite fobier mot saker och ting heller ..

Men när det gäller vänner, så vill jag kunna känna att det går att vara sig själv med den personen, att man kan få space… o få talan..
Det finns de människor som allt bara handlar om ”jag” hela tiden .. ALDRIG ger utrymme till dem andra ..

En mening som jag fått höra av en som faktiskt stått mig nära innan :
du börjar bli dig lik som innan ” ( Med andra ord = Du börjar bli lika fet som innan ! )

Jag må inte vara en smal människa, har inte varit det sen ja ,… 1997 tror jag minsann de var ..
Har gått upp i vikt normalt eller ytterst lite under graviditeterna .. men efteråt går jag alltid upp.. jag vet att det inte är en ursäkt men så är det !
Jag borde INTE ta o bry mig om vad personen sagt .. men jag gör det i vart fall ändå

Om jag skulle stå med pekfingret på ALLT jag anser du gör för fel då hade du nog dött av pekfingersjukan …
För ALDRIG i hela mitt liv skulle jag utsätta x o x för nya xxxx hela tiden …
Åh, då är det så viktigt att dejta NÄR x o x är där …
Hrm.. snälla.. det lilla du har x o x så kan du för fan hålla dig hemma och hitta på något med dem o vara en riktig JHOLDHOUHFOUHI ( tänker inte ens outa om det är man eller kvinna )
Är det så mycket begärt ?

Jag menar, jag minns ju varenda gång du suttit o beklagat dig .. över att du lätt kunnat ja du vet .. skita i x o x .. för att ha den person du alltid trott var rätt .. ( vilket börjar bli onekligen många )

Ja nu skiter jag i det fan…
Äsch.. glöm meningen …

Vänner … Antingen finns de för dig alla ggr .. eller så är de inte några vänner alls ..

Du o du , er kan man ju lätt ta bort från vännerlista ju egentligen …

Ni pratar sååååå gärna mycket skit om X … vem säger att ni inte pratar om mig då med ? ..
åh , jag glömde .. det är ju bara NI som gäller hela tiden ..

Suck… förbenade ärthjärnor…

Kommentera

