Inte min gårdag;(

Published maj 7, 2013 by missnyponros

Jag kan berätta oändligt om min skräck för gynekologiska undersökningar … men tänker bara berätta om gårdagens stund …

Igår var det dags igen för en kontroll utav livmodertappen… se så att det inte finns nya cellförändringar.

Men saker och ting gick INTE som jag hade önskat!

Kommer dit, får vänta i all evighet på att receptionen skvallrat färdigt innan jag kunde få komma fram;( … En kvinna kommer o hämtar mig, men pga språkbristen och den låga rösten fattade jag inte mycket utav vad hon sa, och med de sakerna i huvudet så förstår jag inte helt ärligt HUR man ska kunna arbeta med sådant yrke om man inte kan prata ren svenska ????

Nåja, jag fick i vart fall förstått att hon var studerande, och tydligen ( som jag fick veta senare ) tänkt att göra min undersökning!!!!

Väl inne hos barnmorskan fick jag återberätta VARFÖR jag bär på en sådan skräck över dessa undersökningar ( de kan inte tänkas skriva i journalen varför???? )

Jag fick komma upp på stolen, och ganska snart började paniken komma… o större blev den och rädslan tog över.

Och den späddes på ännu mer när hon sa att vissa människor är svårare att undersöka pga djup livmoder … *suck* o givetvis hade jag det… Hon kunde varken se livmodertappen eller se trådarna från spiralen jag fått insatt förra året i dec ..

Efter att Bm gått iväg o rådfrågat en spec gyn så fick jag byta rum och träffa spec….

Hon konstaterade att jag hade en djup livmoder,och att något var fel!
Kontrollerade med ultraljud,och fick förklara att den flyttat på sig! Jag hade en som låg i ena äggstocken och en som bara dinglade …Genast flög tankarna kring GRAVIDITET ..

Jag lät tårarna falla .. och ett cellprov togs efter att jag fått uttaget spiralen.. För nu var det dags för att göra ett graviditetstest… Fy va hemskt det kändes… för gravid vill jag inte bli… inte en chans … o behöva ta ett beslut grundat på falsk trygghet av en spiral gjorde att jag nu inte vill ha en spiral igen.. utan ska få påbörja minipiller istället …

Att ta ut den spiralen var helt okej, kändes inte ett skit .. men alla dessa försök att finna livmodertappen var extrem.. är jävligt öm i underlivet nu så att säga…

Nu i efterhand förstår både jag o bm och gyn varför jag hela tiden hävdat att det gjort ont vid samlag .. Vilken tur att den blev upptäckt!

Och när vi kom hem så kom nästa, Williams feber hade gått upp igen… Nu till 40.3 grader.

Jag ringde 1177 och rådfrågade dem om vad jag kunde göra. Fick åka till Hisingsakuten och hör o häpna, helt tomt på folk.. inte ens receptionen var öppen.. satt en lapp, kommer strax… *SUCK* 

Jag tog lappen klockan 20:26, inte förräns 20:45 kom det personal .. ÄR DET ATT KOMMA STRAX???? Nej … Fick gå vidare till väntrum två… o vänta ytterligare .. 20 min. innan det var dags.. ( ändå inga patienter !!!! )

De hade en lugn kväll, skönt för dem men att vänta är inte kul. När vi kom in till läkaren fick jag förklarat att vi är där pga feber ( det står oxå i journalen!! ) Samtidigt sa jag att hans heshet INTE gått över… men att det var då pga febern vi var där!

Han kunde inte finna några som helst anledningar till febern.. dock om den inte försvunnit tills på torsdag så ska vi komma tillbaks!..Ingen åtgärd denna gång heller!

Kom hem o William påbörjade sitt äta-natt-dygn! Hans mat o dryckvana förgårdagen var krass …

Natten har varit hemsk… med mycket lite sömn … ändå är det jag som är uppe med honom idag …

Jag är hemskt ledsen men jag är så jävla trött på vissa beteenden hos VUXNA människor!

Nu är det dags för mig att gosa lite med mig själv i soffan … och drömma mig bort från vissa människor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

Kommentera

