*Saknad*

Published april 9, 2013 by missnyponros

*Längtan*

Gick igenom foton, som jag ärligt nästan glömt av att jag hade… och gissa … Tårarna föll ..

Gud vad jag längtar tillbaks till tiden då Julia och Leo var små … Mina små pluttisar ju .. Nu är ni snart 14 och 12 år,  mina stora älskade barn… och så har vi era småsyskon… som är 6 månader och 3 år … Kommer jag känna samma känsla när de är i er ålder nu? Troligast är det så… Så beredd er för att ha en bölfia till mamma när ni är drygt 28 0 24 år ;) 

Hade jag haft det bästa minnet i världen hade jag kunnat skriva en hel bok om mina älskade barn… Om de magiska orden som sas tidigt ” Jag älskar dig ända till månen och tillbaks igen” och så fortsatte du med ” Jag älskar dig ända till månen och tillbaks igen ännu mer ” Min glada älskade busa till dotter!

Leo som alltid varit mästerkockens bästa kandidat , inte p.g.a. att han kan stå o laga mat, utan för att han älskar god mat! Den pojken har aldrig haft problem för att smaka, syrran gillade inte allt och var svår på många vis, mycket mitt och hennes pappas fel som inte introducerade det rätt från början. Men skam den som ger sig?!

 

*IKEA*

Vart iväg på Ikea och hade med mig mina små knoddisar, Leo hade en lugn-ro-stund hemma som jag antar att han gillar då han faktiskt inte ville hänga me morsan till Ikea … Åh jag skulle kunna köpa hela Ikea om det kunnat… OCH då hade jag ändrat på deras diverse soffval… Jag saknar riktigt goa stora soffor!  Gör sittdynan mycket bredare, jag vill kunna ligga ned på soffan och mysa med mina barn, och idag är det inte alls lätt med den biten … för två små o en smal soffa .. nej inget bra val … dock så är den soffan jag har nu från Mio, men min förra soffa.. den var från Ikea… och den var älskad av barnen .. dock ej av mig lika mycket p.g.a. att den hela tiden behövdes tvättas ( jag min dumma nötta valde tillsammans med deras pappa en beige soffa haha  ) … Eketorp, som än idag finns på Ikea.. Dock så hade jag stora problem med att bibehålla formen på sofforna ..

*Ullared/Gekås*

Jag bara viiiiiiillllll åka dit , inte för att storhandla.. UTAN för att få ett litet äventyr, mest för en utflykt så att säga kanske … Har peppar ,peppar tar i trä inte behövt stå i kö för att komma in en enda gång😉 .. Kö till kassorna i.ofs .. men det räknar vi inte😉 Sist jag var där var 2011 …

*Klädkällaren*

Vill oxå åka dit, för att se det nya stället, för att få avnjuta en mysig koll😉

För mig handlar det om att åka och ha lite kvalitetstid med mig själv kanske .. där jag kan unna mig tiden med sånt jag gillar.. se på kläder till barnen, se på saker till hemmet och kanske finna något kuligt till mig själv då ,)

*Talet*

Mycket stolt mamma säger : Idag så sa Saga två nya ord, nämligen tumme och lillfinger ! Det kanske låter urfånigt men för mig ser detta ut till att vara ett enormt steg i rätt riktning … Min dotters tal artar sig😉

Hon har sagt ord som :  glass,snälla, Saga, Sagas,min , mitt , OH my god!!!! Tissa , bajsa .. och hjälm ( som hon förövrigt SKULLE tvunget ha på sig i bilen )

Fortfarande så kämpar jag på med hennes sovrutiner, att hon är medveten om att man ska sova är ju rätt klart för mig.

Nej mamma, jag är tissig och springer in på toaletten och sätter sig på toa och försöker få sitta där i evigheter ( allt för att slippa sova antar jag )

Det har ju hänt om vi säger så där jag ignorerat hennes ord, och då har hon mycket riktigt gjort B i blöjan och de hade hon planerat att göra i toan ju .. *skäms på mig liksom *

*Utveckling*

Okej med andra ord, det sker utveckling här hemma😉 .. Och William blir bara mer och mer intresserad utav mat MEN inte utav flaska .. o jag som vill jobba liksom .. ;( … Jag vill få sakna mina barn … de tre som bor hemma då.. för den som inte bor med mig , henne saknar jag alltid ! 

Han sover sina rutinmässiga sovstunder vilket gör mig glad, och nu när solen står på så försöker vi gå ut på en promenad … Idag tog sig den promenaden till dagis och hämta storasyster… och han är oxå inskriven för att få dagisplats… *vrider sig i magen * min lillplutt ska en dag börja på dagis han med ju.. *Oj, förlåt .. menade givetvis förskola som de så fint ska tvunget heta ..

Fadder:

Snacka om att vara väldigt glömsk! Jag vet att jag är fadder åt min systerdotter Rebekka, men att jag var det åt Asia , barnens faster hade jag totalt glömt av.. den 10 mars 2002 blev hon döpt , och detta gjorde hon enbart för sin brorsons skull ska ni veta, för att kunna vara hans fadder .. så gick hon och döpte sig! Det kallar i vart fall jag som en världens bästa faster!!!! även om vi ej har kontakt idag.

Nu avrundar vi för idag med att säga .. God natt och sov gott !

 

 

 

 

 

Kommentera

