Taggad ;)

Published mars 6, 2013 by missnyponros

safe_image.php ( Bilden lånad från GT )

 

Läste en artikel om en kvinna som blivit stoppad för olovlig körning m.m, vilket fick mig att tänka på vart man faktiskt finner just olovliga körningar ( enligt mitt tankesätt då)

Jo i storstäderna där man kan ” låtsas ” ha körkort för grannarna osv … i småstäder är det nog svårare att hålla det ” under radar ” så att säga ..

Och varför gör man inte storräder ? Kanske kostar för mycket…. Men jag vet att Malmö hade just helger kontroller utav bilar som var äldre än låt oss säga 10 år på den tiden när jag bodde där..

Tråkigt nog har de inte haft koll på de som jag vet är utan körkort men som kör ändå… Nej för de måste tas på bar gärning och att sitta och spana ÄR ju dyrare … ??? Det var inte sagt med ironi utan mer av en frågeställande tanke…..

Jag är inte någon mästare utav lagar, men jag får lov att ha en åsikt likförbannat !!!!

 

Vem vet, kanske någon får en tankeställning? Eller kanske någon vågar anmäla någon den ser köra trots den inte innehar ett körkort?

Tänk dig en nyutbildad körkortsinnehavare…..

Tänk dig då all den känslan de bär på , där de får lite övermod och visar upp sig .. stolt givetvis .. för så kände ju jag .. WOW jag har ett körkort…

Hur tror ni det känns, när man ser någon bara glassa omkring utan körkort, med bil och TROR sig veta allt?

De kanske är duktiga förare, men de har inte visat upp det för att få ett körkort ! De kanske är inte ens berättigade ett körkort…

Jag blir ilsk, jag blir besviken på att det inte finns resurser för att trycka åt dessa…

För det kostar så pass mycket för ett körkort idag, det är inte ens säkert att man klarar det trots alla pengar man lagt ned på det.. Men då säger det mer än för en som inte har körkort som kör ändå…

Jag flunkade på både första och andra uppkörningen…

FÖR denna dam hade första gången glömt sitt idkort, så då blev jag kuggad direkt.. Andra gången var jag så nervös… att jag kände direkt att nu går detta åt helvete… Men tredje gången gillt … Vilken underbar känsla… direkt när min uppkörningslärare kom…. kände jag .. : JAG kommer klara detta, för det var samma anda i honom som i min körskolelärare.. nämligen underbar …

Så ja, jag blir riktigt sur när jag vet folk kör utan körkort..

Nej nu måste jag gå till min dotter som är sjuker, och har inte tid att fortsätta denna början… men I´ll be back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

