Kaffebryggare hit och dit, en jäkla djungel ju …

Published februari 18, 2013 by missnyponros

Okej, jag vill ha en Moccamaster eller coffemaster som jag kallar den… men vet i tusan om jag kommer köpa en på onsdag…

Idag tog nämligen min kaffekanna sina sista andetag… Stod där redo för att göra rent kannan för att brygga mig dagens första kanna … O då hände det som inte fick hända … min kanna gick sönder .. Blidde inte glad ska ni veta … och jag som hade sett framemot min första kopp för dagen…. ;/

På fredag får en vän till mig ( även om vi aldrig setts öga för öga ) sorgen att begrava sin bror ..

Jag lider med henne och hennes familj och pojkens vänner… Vila i frid T.

Bad English- Time stood still spelas här hemma samtidigt som jag skriver bloggen, i vart fall just nu då ….

Och så blir det en fika med finfina A med i veckan,antingen så tar vi den ute eller här hemma hos mig .. spelar mig egentligen inte så stor roll om man gör den hemma då jag faktiskt har en liten Astrid Lindgrensfigur till dotter..

Veckan nere hos mamma bestod av mängder utav hyss.. EMIIIIIIIIILLLLLLL ( Läs SAGA )

Hon har tagit sin matstol och satt den framför kylen, druckit dryck direkt ur paketen, öppnat skåpet och tagit ut massa gott , men även lagt in saker i micron, gått in i skafferiet och stängt in sig .. hämtat dryck osv . Gått in på mormors rum och öppnat finskåpet, tagit ur de gamla kopparna och låtsat att det var dryck i dem, gått in på syrrans rum och busat… ALLT ska man göra, som att gömma sig i mormors gadrob😉

Men nere i källaren har vi varit extremt busiga, gått in i morfars snickarboa och ja ,… gett morfar massa jobb … mängder utav skruvar och annat låg på golvet efter Sagas påhitt .. vem vet , hon kanske ville tälja små figurer som Emil gjorde ?

Hon har tydligen oxå varit inne i tvättstugan och vridit på varvtalet på tvättmaskinen, till mormors förtret…

Ja min lilla underbara busa, ingen är som hon… Det kräver väldigt mycket utav en som mamma att försöka hålla reda på denna busungen …  Idag när vi var inne på vårdcentralen pga Sagas fot som viker sig hela tiden, så var hon helt magiskt nog blyg, ALDRIG upplevt henne som blyg förrut… skumt …  Men när vi gick därifrån var hon glad och lika busig och pratglad som vanligt..

Måste dock berätta för er att denna läkaren Carl var nog en av dem bästa vi någonsin träffat på … och så var han väldigt go med .. Hans ord kommer för alltid finnas inom mig ”bara fortsätt att älska din dotter såsom nuså blir det bra ” INTE EXAKT ORDAGRANT HANS ORD !!! MEN TYP!

Väl inne på Maxi var det fart på tösa, herregud jag borde vara pinnesmal egentligen med en sådan dotter .. för henne får man springa efter .. men det är kanske som de säger .. Barn som trotsar känner sig trygga med sina föräldrar ?!!!!!

Nej nu vaknade William, dags för att mysa till det med grabben… 

 

Jag minns kärleken såsom den ska vara … oskyldigt vacker … som med dig

 

 

Kommentera

