En god kopp kaffe?

Published februari 17, 2013 by missnyponros

Sitter här i vardagsrummet , och allt är totalt bara tyst här hemma, ja nästan okej… har bara William hemma då L åkte iväg med Saga och Leo och Urban.

Har tvn igång, på lågt ljud .. Glamour från den 8 feb…..

Och bara så där började jag tänka på en god kopp kaffe…

Jag älskar kaffe, så länge den är god .. DOCK kan jag avslöja att Gevalia ÄR inte något jag gillar .. och inte löfbergs LILA heller ,….

Här hemma är det antingen skånerost ( zoegas grön) eller så är det Stockholmskaffet … som gäller :)( Arvid Nordqvist ..).

Vet ni vad jag önskar mig?

Jo, på att resa!

Önskar att jag hade haft tiden och orken med att planera och åka iväg på en sådan resa, där det inneburit besök med att smaka kaffe!

Hade gärna dragit till Italien för att se på diverse underbara historiska föremål , eller bara slappa med en god drink i handen vid poolen …

Men mest av allt handlar det mest om att jag vill ha EGENTID !!!

Jag älskar mina underbara barn, har haft nöjet att umgås med ALLA fyra nu i en vecka nere hos mamma och pappa ..

Melodifestivalen fortsätter i samma stuk som förrut, Göteborg hade inget att leverera förra veckan och igår var det samma sak, visst det fanns två bidrag jag kan tänka mig lyssna på men det är allt … INGEN alls känsla för att ”wow” denna låten är bäst …

Så nu ser jag framemot nästa vecka … då jag och barnen sitter här hemma och njuter ..   Jag ser framemot att få höra bidragen men har redan i skallen fått för mig att Army of Lovers kommer låta precis som alltid, och det går inte hem i mina öron, men visst jag kan ha totalt fel..

Lucia Pinera: Jag tänker mig Italienstuket .. men att jag kommer gilla den😉

Robin Stjernberg: En låt som säkert kommer spelas här hemma😉

Sylvia Vrethammar: Räcker att höra G:son … så känner jag, här kommer säkert något jag gillar , Haha, vilka tankar alltså .

Ralf Gyllenhammar: Låter rockigt med Bed on fire .. snäääälla låt de vara så😉

Behrang Miri: Är det dagens bidrag som kommer att hamna på barnens läppar såsom Sean Benan ( Ja, jag skrev benan inte banan )

Terese Fredenwall: Hoppas att det blir en kanonlåt😉

Ulrik Munther: Är helt hundra på att jag kommer gilla låten… fortfarande nynnar vi här hemma på We´re soldiers😉 …

De tävlande:
1. Army of Lovers – Rockin’ the Ride
Låtskrivare: Alexander Bard, Henrik Wikström, Per QX, Andreas Öhrn, Jean-Pierre Barda.

2. Lucia Pinera – Must Be Love
Låtskrivare: Peter Kvint, Jonas Myrin

3. Robin Stjernberg – You
Låtskrivare: Robin Stjernberg, Linnea Deb, Joy Deb och Joakim Harestad Haukaas

4. Sylvia Vrethammar – Trivialitet
Låtskrivare: Thomas G:son, Calle Kindbom, Mats Tärnfors

5. Ralf Gyllenhammar – Bed on Fire
Låtskrivare: Ralf Gyllenhammar, David Wilhelmson

6. Behrang Miri – Jalla dansa sawa
Låtskrivare: Behrang Miri, Anderz Wrethov, Firas Razak Tuma, Tacfarinas Yamoun

7. Terese Fredenwall – Breaking The Silence
Låtskrivare: Terese Fredenwall, Simon Petrén

8. Ulrik Munther  –  Tell the World I’m Here
Låtskrivare: Peter Boström, Thomas G:son, Ulrik Munter

 

Jag och min vän XXXX  pratar ofta om livet, vi pratar ofta om att saker och ting inte alltid är såsom de skrivs om, eller pratas om.

Utan henne skulle mitt liv vara alldeles för tråkigt, hon lyfter mig … och varför skriver jag XXX ? jo jag känner för att göra henne lite anonym😉 Hahahahaa..

Hon har alltid varit en glad tjej, aldrig har jag hört henne tala illa om folk, inte ens om folk som kanske förtjänar det .. men okej, med vissa som undantag hahaha.. FÖR de är sådana som gjort orätt ..

Jag ser framemot nästa möte , nästa snackis .. hon försöker få med mig ut i vimlet ute, men lilla William är inte på samma nivå av tycke … HAN vill ha mamma sin hemma .. kanske jag kan komma ut två timmar och bara lukta på hur livet ser ut ? SÅ LÄNGE DET INTE ÄR DUBLINERS OKEJ😉

Nu till förhållande:

Har pratat en del med vänner om hur förhållanden ser ut, och när de berättar om hur deras ser ut så blir jag skrämd…

För det är inte så jag upplevt dessa personers önskemål i livet …

Mitt bästa råd till mina vänner i detta fallet är att jag kan bara finnas som stöttning .. men kan inte säga vad de ska göra med sina killar eller tjejer ..

 

Om den man är tillsammans med kör över en så är de i mina ögon inte värd dig.

Om man hela tiden tycker man är bättre än den andra, då är man inte värd dig.

Om man gång på gång sätter sina barn på pidestal och kastar bort den andres, så är det inte okej.. ALLA barn är unika, alla barn är speciella …

Jag blir så ledsen, barn jag tycker om och håller mig nära i hjärtat … nästan på samma plats där mina egna barn sitter … ska få uppleva sig icke välkomna eller mindre värda pga denna person !!!! INTE OKEJ !!!!!!!!!!!!!!!

Jag ska inte prata så mycket mer om detta nu, men jag vill ändå att du ska veta, att jag finns här .. även om det är i form av en skugga …. så finns jag här ..

den där speciellt trötta men Absolut glada tjejen …😉

 

 

 

 

 

Kommentera

