Gårdagen!

Published december 30, 2012 by missnyponros

 

Ja igår var det lördag, NO suprice där liksom.. 

Innan vi åkte  sa hon hejdå till lillebror och pappa ..

Hejdå eckling ( älskling ) till pappa😉 ..

Och så var vi iväg och lämnade alla barnkläder som William aldrig skulle kunna använda, tjejkläderna då😉 till myrorna.

Blev varm i hjärtat när killen som skulle hjälpa mig med att plocka ur det ur bagageutrymmet …

” Jag har aldrig sett någon donera så mycket kläder ” ( eller något liknande ) .

Jag blev så varm i hjärtat , hoppas att de får dem sålda med så att de kan få in pengar till de behövande…

Sen blev det en tur till Ica med min lilla fröken Saga ..

Hon skulle köra en kundkorg och jag fick inte hjälpa till med den… Så gick hon och plockade knäckebröd o gav små ljud om hur gott de var ..😉 Plockade kakka som hon säger ..  en dammsugare och en nötrulle skulle hon ha😉

Läsken och så valde hon middagen .. pyttipanna…Ha den säger hon och ler och pekar på pytten i frysdisken , självklart skulle vi ha pytt på en lördag😉

Hon sprang till karusellerna som fanns utanför kassorna, men jag hade ingen växel så vi gick mot deras lilla fik på Ica, för att växla men då blev hon alldeles till sig och ville ha fika därifrån ..

Pekade själv ut vad hon ville ha och satte sig vid ett bord ..HÄR ska fikas😉

Men då vi inte hade riktigt tiden att sitta där så fick vi åka hemåt , men jag måste ju säga en sak… FAN vad folk ska gå bakom bilar när de backar !!!!!!!!!!!! De verkar inte se sig för, flera stycken höll på bli offer för alla bilar ju som backade ..

Nåja, vi kom hem och hon fick syn på bananerna på bordet.. HON skulle minsann ha banan! .. Så där satt hon i lugn o  ro och käkade 2 bananer ..

Vilken härlig liten skrutt till unge man har😉

 

Ni som kör bil i Göteborg vet vid detta laget att det finns ställen att undvika o köra på när det är helg typ… och det är borta vid centralstationen / Shelltappen…

HUR fan tänkte de där när de la vägen där?

P.g.a diverse olika snurriga sätt har de ju genom en rondell gjort det ännu mer köat för att komma till Nordstan..

Min lösning ?

Gör vägen istället där grusplanen är bredvid shell, så att man svänger av höger där, istället för att behöva genomlida rondellens problematik.. FÖR det som jag märkte är fulhet efter fulhet.. folk försöker tränga sig genom kön, de stoppar upp trafiken som ska till hisingen …

Så varför inte korta av vägen då? Väck med ciggbussarna o alla andra bussar som står där ..

det byggs ju överallt i Göteborg, så varför inte bara bygga lite till vet ja ..

 

Visste ni att för mig är Göteborg en enda stor sandlåda.. Här samlas alla dessa pågar som älskat leka i sandlådan som barn ..😉

Nej nu ska jag tillbaks till att umgås med min tös… hon är väldigt sällskapssjuk😉

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

