Att veta eller inte veta ?

Published november 24, 2012 by missnyponros

Skulle du vilja träffa ditt ex tjej? Trots att du vet att du aldrig kommer  umgås med människan?

Nej, inte jag i vart fall!

 

Jag menar, ditt ex är ditt ex och det utav en orsak, och om det redan är spänt sedan tidigare pga diverse dumma förklaringar, så vill man väl ändå inte spä på det ännu mer?

 

Har lite svårt för att samla mina tankar, då jag har en liten en som är distraherande och så underbart fin!

Målet om vårdnadstvisten avskrivs och allt är som det var förr… Det har tagit så mycket tid och tankar från oss alla, så striden som sattes igång borde ALDRIG ha gjort det… Men jag gissar på att en enträgen advokat försökte med alla medel vinna och insåg väl när personen han representerade  ej dök upp på 2 av 3 förhandlingar så såg det mörkt ut? DET var iallafall den förklaringen advokaten hänvisade till när han fick försvara sig …

Nåja, jag tänker inte gå in i ett krig av hat eller ord …

Har varit ganska sparsam med mina ord ang vårdnadstvisten trots allt, inte som för några år sedan då jag skulle ha bloggat om det som sjutton .. och verkligen se till att hela omvärlden skulle få veta vilken XXX han var ..

Nej man växer nog väldigt mycket när man ser vad saker kan göra …

Jag är fortfarande sur och bitterfitta när det gäller vissa saker, sånt släpper jag nog aldrig … Men jag kan upprätthålla en fasad utåt , och visa för barnen en bättre sida … än den som döljer sig inombords..

Det är ju trots allt … deras pappa .. och en gång i tiden älskade jag och han varandra. .. En gång i tiden…..

Kanske det är just det som skulle lyftas fram… att barnen finns av en orsak… och den orsaken var kärleken man kände för varandra en gång …

Jag har levt många ur utan honom och skulle aldrig kunna tänka mig bo med honom igen, vi har växt mycket … sedan vi var små tonåringar …

Om man inte växer upp tillsammans under sitt förhållande utan man hamnar i olika stadier, då är det en stor chans att förhållandet spricker!

 

Och det var just det som de gjorde, jag gick mitt håll, han sitt… och jag tappade alla känslor .. och valde att bryta …

 

Nåja…

Idag är jag så mycket äldre:P men inte alltid smartare…

 

Men min dotter sa en gång : Varför låter man sig påverkas av det negativa, Det borde man ju bara borsta av sig och resa sig starkare än någonsin!

 

 

One comment on “Att veta eller inte veta ?

  • Kommentera

