Det blev en PÅG !!!!!!!!!!!

Published oktober 7, 2012 by missnyponros

 

Jag har inte haft energin att skriva här men i tisdags blev jag åter igen nyförlöst mamma, även om detta skedde med kejsarsnitt.

Jag som hela tiden envisat mig om att det var en flicka som låg i magen, även om❤ ändå hela tiden visat tvärtom…hjärtljuden har alltid legat ” pojkvärden” .

Men det blev en liten påg i vart fall…

Snacka om en chock för mig när han visade en snopp.. .. Jag bara va ? Jag trodde ju verkligen det var en flicka .. så gissa vem som är i stort behov att köpa kläder😉 ..

Tur att man har familj som ändå ville få köpa så de har köpt det jag behöver nu😉 ..

Vår älskade son föddes med kejsarsnitt kl 0850 i tisdags, på Sagas tvåårsdag för hennes dop 2010-10-02  .. insåg vi idag ! !!!!

Han ska heta William, ett av namnen min son suttit och rabblat i bilen varje gång vi pratat namn, så valet var väldigt lätt .. min äldsta dotter har ju inte visat intresse för att ge namnförslag, alla kan inte vara lika glada i iden av att få syskon .. speciellt inte när man får två stycken under samma år …  deras pappa får oxå en son fast i december …

Andranamnet blir lite utav en hemlighet, men det hedrar i vart fall några nyckelpersoner för William!

Jag har haft svåra smärtor , men åkte ändå hem tidigare än normalt.. i min värld trodde jag att det vore bättre att vara hemma.. MEN jag ger mitt råd till andra andra kvinnor, ÅK inte hem.. stanna kvar så länge ni kan .. för de fjuttiga 80 kr dygnet så får du matlagning, tvättning och sällskap i form av kunnig personal ..samt all stöd och hjälp du kan få … under dessa dagar ! ..

 

Amningen är inte på topp precis, vi försöker få till en bra snits på det hela.. och imorgon ska vi på återbesök, men först ska Saga på sitt möte  med BVC … 2.5 års kontroll

 

Jag tackar för alla gratulationer vi fått .. även om jag kanske känner mig lite putt på vissa .. som inte sagt ett skit .. o de ska vara nära!!! ..

Medans en annan kär vän tagit sig orken och faktiskt skrivit till mig .. trots sin svåra stund i livet …

Nu börjar planering utav dop… och planering vad lillebror ska ha på sig .. sen behöver vi få tag i någon som kan broddera en doptavla såsom min farmor gjort för alla mina barn tidigare, men som tyvärr inte finns kvar i livet längre ,(

Jag kommer när jag har bra med energi , skriva ned mina tankar kring hur kejsarsnittet gick !!!!!!!!

william

Kommentera

