Varje dag är en ny dag, graviddagarna är snart slut!

Published september 29, 2012 by missnyponros

Gravidinformation:

 

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 3 fulla dagar (v38+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 9 okt 2012
Du har 10 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Dock så får jag veta på måndag vilken dag det blir en bebis leverans på …. så mina tio dagar stämmer ju inte riktigt ..

Jag har aldrig varit så här gravid, och under dagen idag så blev det både undanplockat och lagat ärtsoppa .. min första någonsin.. ATT jag aldrig testat göra det förrut ….

Jag har även köpt mina varor till kalops .. får se om jag kan få till det imorgon, innan vi ska hem till svärföräldrarna ..

Imorgon ska lilla dottern sova hos svärisarna , så att vi slipper stressa på måndag … min påg ska till skolan som vanligt så det blir ju inte så svårt för honom att komma upp på morgonen när han vet att morsan ska iväg😉 .. han och Ludde kan ju käka frukost tillsammans … jag lär ju nog bara dricka något lätt ..hahha .. funderar på att göra lite pannkakor åt honom såfall .. ja till dem bägge…  sen finns det ju faktiskt ärtsoppa han kan ta när han kommer hem😉 .. ifall de slutar tidigare …

Om vi återgår till graviditeten!

Jag genomgick en konisering tror jag de heter … där de tog bort en bit av livmodertappen pga cellförändringar ( ni kan läsa om det i ett tidigare inlägg )

Då sas det att man riskerade att föda tidigare pga en förkortad tapp, hrm.. det gjorde nog annan inverkan på mig .. för det längsta jag gått är ju 37+5 tidigare … nu är vi som ni ser uppe i 38+3 ..

Syrran min har 34 dagar kvar tills hennes bf .. men då vi inte bor i samma land så har vi inte kunnat bonda med varandra såsom vi kanske hade önskat ;( .. Men vi kommer säkert kunna utbyta bilder på våra små väldigt snart😉 och så vet jag att hon kommer skicka något ursött till mig .. och jag kommer leta upp något till henne med😉 ..  något typiskt ursvenskt hahhahaa..😛 ..

Det har hänt något fantastiskt i vart fall.. två systrar som är gravida samtidigt .. visst med litet mellanrum dock.. men vi är födda på samma dag med 7 år mellan oss .. så för oss är det väldigt magiskt !!!!!!!!!!!!

 

Och så har jag min underbara facebookgrupp där vi är 231 medlemmar som kallas för oktoberbarn 2012 …  många har ploppat ut sina små bebisar nu … två födde redan i aug .. små minisar .. o sen har det flytit på .. men men .. vi kan inte hindra våra bebisar från att inte vilja hålla på månaderna haha…

Men tack vare vår grupp, så har vi bondat med varandra på ett nytt sätt .. och det är roligt och vi kan prata om allt … totalt kul😉

Nej , nu tänkte jag inte pladdra på mycket mer … är så mätt efter att ha ätit min ärtsoppa😉 ..

Kommentera

