En helt vanlig dag eller?

Published september 18, 2012 by missnyponros

Efter all uppståndelse det faktiskt inneburit efter att Anngelica försvann så känner jag att idag är det min dag… det vill säga .. BEBIS och  tid och mina större kärleksbarn ….

Bara 21 dagar kvar tills beräknad födsel, puh.. trodde ju ärligt att jag skulle ha fött vid detta laget, jag menar.. de andra flickorna i vart fall kom tidigare .. oj, nu lät det nästan som att jag vet att det är en tjej, och det är tyvärr felaktigt … Jag vet inte könet …

Sonen är den jag gått längst med , bara 6 dagar till så ligger vi jämte hans dag .. han kom nämligen 18 dagar tidigare … ( helt okej iofs enligt mig då )

Min äldsta dotter stormtrivs i sin klass, lite skillnad på skola och skola, från att ha gått på en skola som enbart har en klass av varje årskull till att gå i en skola som har flera årskullar ..  vilket kan betyda två saker : Antingen gillar man det eller så gör man inte det…

Jag hoppas att hon tar upp sin ridning igen, Jag är så stolt över att hon vågar ens sitta på en hästrygg… jag menar .. de är ju stora och gör lite som de själv vill känns det som.. ungefär som en tonåring😉 .. Jag ser framemot att snart kunna gå o ha någon tjejstund med henne för nu är allt bara så obekvämt, magen tar all plats och trycker ..

Min son  har oxå bytt skola, och det är samma ruljans för hans del… Och han vet jag är stormförtjust … för han har fått en ny hobby … nämligen handbollen…

Igår var han iväg på FYS-träning .. och gissa vem som mådde så uruselt idag att han fick åka hem från skolan ? Jo givetvis pågen…. Hans mage tog nog rejäl stryk .. men ABSOLUT pga något positivt.. ingen stillasittandes påg i vart fall .. Och jag är tacksam över hans intresse … innan var det bara fotboll som gällde, nu är det både fotboll och handboll , dock kan han inte spela båda sakerna pga tidsbristen … han har ju andra åtagande med .. SKOLAN!

Min lilla sessa, minstingen änsålänge … Har fått för sig att hon heter Gaga .. Inte Saga .. skrattar så fort man försöker säga åt henne att hennes namn börjar inte på G utan S ..😉

Undrar om hon sover middag idag på dagis?! Hon brukar inte vilja det, har för kul .. o slocknar ju per automatik när man minst anar det sen..

En riktigt kärleksfull dotter har jag i vart fall .. eller rättare sagt .. alla mina barn har den fina egenskapen … att vara kärleksfulla …

Och hon är mycket väl medveten om att hennes pappa är på jobbet när hon får sova i mammas säng… då brukar hon visa att där är pappas plats och då lägger hon något där, som igår la hon en tröja där som markerade att det var pappas plats…

och snusade vidare jämte mig .. gissa vems hår såg ut som .. ”kom och hjälp mig att dö” typ på morgonen när jag vaknade !????? Jo givetvis mitt ..

Hon älskar att ligga o pilla i håret på en..

Nu när bebisen är snart färdig att komma ut , eller jo krabban är färdig men ugnen har inte plingat klart tydligen hahahaa ..  så misstänker jag att det blir lite mer livat än vanligt.. Är ju ändå trots allt flera år sedan jag hade två små småttingar i hemmet .. De stora barnen var i samma åldersklass som de små kommer vara nu ….

Sen är min tid slut som barnaföderska … Tycker att det räcker med mina fyra underbara små liv …..  Sen kan någon annan få befolka vårt land hihi…
Och skulle jag NÅGONSIN igen få sug på en liten en så blir det inte någon bebis .. då blir det en hund … och då ska jag ha den rasen jag alltid velat ha …. Dansk svensk gårdshund.. och så ska den givetvis ha de färgerna jag önskar .. och så sist men inte minst .. ska vara en flicka😉

Men det lär dröja .. för jag vill gärna ha en trädgård då så att man kan sitta i trädgården o mysa och så får hunden möjlighet att kunna ligga där o gotta sig med .. inte i en lght som nu…  vi har stort hem , men saknaden utav markplan .. o trädgård .. gör att det är mitt nästa steg i livet .. att ha min lilla gräsplätt så att jag kan stuva ned fötterna i det … så jäkla gott ..😉 ..

Men som läget är nu så har vi funnit en solsida … där det är lugnt och skönt ..

Mitt lilla egna slott …

Tror jag avslutar för idag, ska snart gå och få min dagliga lilla tur … med att hämta dottern på förskolan .. eller dagis som vi faktiskt kallar det ..😉

Kommentera

