Saknad … längtan …

Published augusti 21, 2012 by missnyponros

Det är lätt att man antingen blir väldigt opersonlig eller för personlig i sin blogg, och visst .. ibland så är mina väldigt avskalade .. o kalla .. ibland ej … allt beror på hur jag lägger upp mina ord, hur tankarna i huvudet går runt.. just idag är en sådan dag med en mage som spänner sig och förvärkar till tusan … och där känslorna är i trim .. NOT ..

Ja då sitter man här på sin säng, i det svala rummet och tänker tillbaks på vissa stunder i ens liv… och tårarna sitter fast i halsen… men kan inte låta mig själv börja gråta … inte idag, inte nu.

Jag har en sådan längtan, en sådan saknad … efter min stora underbara dotter …  nej där kom tårarna i vart fall …. kunde inte hejda mig från dem ändå ..
I en perfekt värld hade jag flyttat ned på studs, men att få ett nytt hem bara så där fungerar inte .. inte när man har vissa saker som är i vägen för en …

Det finns andra i ens liv som försvunnit … tid och plats och avstånd har påverkat till det negativa …. Det finns dem man aldrig glömmer, de påverkade en på ett starkt vis …

När jag blundar, så ser jag er framför mig .. och då tänker jag på vilken underbar känsla… jag då bar på …..

Så låt mig vara ledsen idag, av längtan… efter det som gjorde mig vid dessa tillfällen väldigt glad .. Tänk om man bara kunde ropa dess namn så skulle den finnas hos en … men det fungerar bara i magins värld… 

Önskar jag kunde ha hållt fast er … dig och dig och dig .. så skulle jag säkert ha ett underbart liv av vänskap med er … 

Julia :

Bara säg mitt namn , så kommer jag finnas där.. kanske inte köttligen .. men genom kärlek,ömhet och genom ett samtal…  Något saknas i mitt liv, och det är du !

Leo och Saga är mina två vildingar på hemmaplan, och jag tror inte jag vill någonsin uppleva något hemskt igen… det orkar jag nog inte med …. snart kommer ett syskon.. som jag i min sorg .. inte kommer få den relation med sin syster som jag hade önskat …

Jag önskar att vissa saker kunde vara annorlunda, men nu är det som de är och det är bara att acceptera det eller strida .

Jag önskar jag kunde göra allt, för att förändra .. och se ett slut på det negativa .. men det känns som att det inte gör det ..

Det enda jag kan se framemot just nu är just att snart är graviditeten över och att vi kan då alla ta del av underverket vi bär på … Det börjar bli alldeles för tungt nu .. och obekvämt, seriöst ärligt…

Sen om vi bara går vidare från A till Z ..🙂

Dallas

Ja då började den igår .. gud vilka tillbakablickar man fick.. o saknade de ”gamla” som inte är med i den nya säsongen ..

Jag längtar redan tills ikväll .. då nästa avsnitt kommer😉 .

 

 

 

 

Kommentera

