En bebis äro född!

Published juni 29, 2012 by missnyponros

 

Min gamla klasskamrat fick sin efterlängtade dotter ..

Ett stort grattis!
3600g och 52 lång hon föddes i morse 06:47 ❤❤

Malins andra dotter, och hon är enligt mig väldigt lik storasyster😉

Jag ser framemot vissa delar med vad som skall komma ske … men är sjukt nervös samtidigt… har varit ett extremt jobbigt år redan … och jag hoppas detta kan bidraga till någon mer glädje för familjen…

Ibland är det bara extremt jobbigt, att sätta känslorna och fakta tillsammans.. att veta att jag ska snart .. inom några månader själv vara mamma för fjärde gången… seriöst… trodde jag inte för ett år sedan.. då hade jag nästan precis gjort min konisering … och fått ett positivt gravtest men som dagen efter blev negativt .. tidigt missfall ..

Och så ingen mens och vips så vart det en graviditet till.. den var dock totalt inte tänkt att bli, då jag ville avsluta mina mediciner först pga att ingen kunde säkert säga att den inte skulle skada fostret…Med en tyngd men ändå en lättnad gjorde jag en hemmaabort … var inte så jättejobbig .. lättare än vad jag trodde det skulle vara. .. men alltid en sorg..

Så kom dagen .. när ingen trodde det ens var möjligt .. att man fick ett svagt plus.. jaja tänkte jag .. kanske inte är något ändå ( trodde det var ett nytt missfall) .. men ju fler tester dagarna efter visade tvärtom.. blev bara starkare plus ..

Fick se livet som låg i magen, men var väldigt tidigt gravid vilket förklarade varför jag fått svagt plus..

Efter drygt tre veckor fick jag återkomma för nytt vaginalt ultraljud.. jo då .. den hade vuxit .. var då dryga 8 veckor långt gången..

Sedan dess har vi fått se den lill två ggr till .. mycket skillnad😉 ..

Och snart är det dags igen.. den 11 juli ska jag träffa doktorn som ska kolla min livmodertapp, allt för att förhindra en prematur födsel!

Det är extremt mycket sparkar ner mot underlivet vilket gör det väldigt smärtsamt… ibland så smärtsamt att man tror den sparkar sönder en…

Denna graviditet har varit mycket annorlunda än tidigare ..  fått många körtelinflammationer, som varit extrema … såpass att jag trodde det var åderbråck som blivit inflammerat, smärtsamma bränningar i benet .. som man ska tydligen äta mandel eller magnesium för … yrsel, hunger, oro … ja nog allt .. o så har vi mellan varven smärtsam värk i ljumsken..

8 kg uppgång .. hoppas inte på mycket mer än så … för det påverkar mig väldigt .. jag har som mest gått upp 9 kg med Leo ( kom i v. 37 ) , Julia gick jag upp 4 kg ( kom i v 28 ) och llla Saga 400 gram …

Jag hoppas jag får en liten höstbebis .. då har jag en av varje årstid😉

Vinter: Leo, Vår: Saga, Sommar: Julia , höst: bebis ..

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

